Mluvíme na rovinu – pro koho je náš web vhodný?

24. Čvc 2017 | Designia.cz

Pravděpodobně jste nyní v situaci, kdy přemýšlíte, nebo jste se už rozhodli, že si chcete či potřebujete pořídit webové stránky. Možná už nějaké máte, ale ty už nejsou moderní nebo nesplňují některé požadavky.

Možná zjišťujete, jak tvorba webu probíhá, na koho se obrátit, kolik to stojí a jak dlouho to trvá. Během této zjišťovací cesty jste se dostali i k nám na Designia.cz.

Naše ceny nebo reference Vás možná zaujaly a zvažujete nás oslovit.

Možná Vás nyní utvrdíme v tom, že jsme pro Vás ti praví. Možná zjistíte, že s námi spolupracovat nemůžete. To nás na jednu stranu samozřejmě mrzí, na stranu druhou tak ušetříme čas nám i vám a předejdeme případnému zklamání.

Základem dlouhodobé a oboustranně úspěšné spolupráce mezi námi a Vámi by měla být určitě upřímnost a férové jednání. Z tohoto důvodu vzniká tento článek, ve kterém vykládáme karty na stůl.

Pro koho jsou webové stránky od nás vhodné?

Pro jednodušší představu jsme vytvořili několik fiktivních postav, pro které můžeme a rádi vytvoříme internetové stránky.

 

Jarda, OSVČ

Jarda z menšího města je šikovný truhlář. Stránky si dříve zkoušel založit sám, ale moc se mu nelíbí. Je na nich cizí reklama. Jarda by je navíc chtěl mít na vlastní doméně truhlar-jarda.cz.

K novým stránkám se Jarda odhodlává dlouhou dobu, protože neví, kolik to může stát a nechce investovat desetitisíce (to si raději nechá svoje staré stránky).

 

Martin, majitel stavební firmy

Martin založil stavební firmu ve Středočeském kraji. Zakázky má z doporučení a klienti mu sami volají. Rád by získával zakázek více prostřednictvím internetu. K tomu potřebuje mít vlastní web, na který se ho volající často ptají. Potřeboval by říct případným zákazníkům, ať se podívají na jeho stránky, kde najdou více informací a ukázky práce.

Martin výrobě stránek vůbec nerozumí a hledá někoho, komu pošle podklady, fotky a ten to kompletně vyřeší za něj.

 

Milan, velitel Sboru dobrovolných hasičů

Milan je velitelem SDH na vesnici. Jejich tým hasičů se na závodech pravidelně umísťuje na předních pozicích. Ze závodů mají spoustu fotek a videí, která se na Facebooku hodně šíří.

Celý spolek hasičů se shodl, že by bylo dobré mít i webové stránky, kam by fotky nahrávali, psali tam aktuality ze závodů a informovali o akcích typu hasičský ples.

K tomu si spolek odsouhlasil finanční strop na vytvoření webu, takže hledají někoho, kdo jim web vytvoří levně.

 

Lucka, nadšená kuchařka

Lucka má obrovský koníček ve vaření a pečení. Chce si založit blog, kam bude pravidelně dávat recepty a fotky svého jídla. Našla na internetu pár řešení, jak by si mohla web vytvořit sama a zdarma. Zjistila ale, že tyto systémy na tvorbu webu zdarma jí nevyhovují – jsou v angličtině a na žádném nenašla vzhled stránek vhodný pro foodblog. Ráda by tedy měla na míru vytvořený blog vhodný pro recepty, který by byl propojený s její facebookovou stránkou.

Foodblog Kuře v sukni

 

Zuzana, kadeřnice

Zuzana je čerstvě vystudovaná a šikovná kadeřnice ve středně velkém městě. Otevřela si vlastní salón, ve kterém musí platit nájem a bojí se, že se neuživí. Ve městě je velká konkurence a potřebuje pro sebe získat nějaké zákazníky.

K tomu chce využít právě internet a propagovat tak svoje služby. Nepožaduje nijak složité stránky, potřebuje mít na webu viditelný ceník, ukázky práce a kontaktní údaje přímo s formulářem.

Pokud se na nás Jarda, Martin, Milan, Lucka nebo Zuzana obrátí, rádi jim pomůžeme a jejich poptávku za rozumnou cenu uspokojíme.

 

Koho se svoji nabídkou naopak neuspokojíme

Jak jsme v úvodu zmínili, ne vždy se setká poptávka s nabídkou. Zde jsou některé případy, ve kterých bohužel nemůžeme vyhovět.

 

David, začínající podnikatel

David prozatím chodí do práce, ale jako přivýdělek si chce založit e-shop s dámskou módou. Sehnal si dodavatele zboží a nyní hledá někoho, kdo by mu za nízkou cenu vytvořil e-shop, pomocí kterého by mohl zboží nabízet.

Zaujala ho naše cena 5 990 za vytvoření webu, a proto se rozhodl u nás vytvoření obchodu poptat.

Bohužel, Davida musíme odmítnout, jelikož vytvoření elektronického obchodu nenabízíme.

 

Petra, majitelka cestovní kanceláře

Petra vlastní cestovní kancelář, pro kterou je nutné mít svůj web, kde se budou publikovat jednotlivé zájezdy. Ty se aktualizují i několikrát denně a od webu Petra vyžaduje speciální funkce pro práci se zájezdy (např. ověřování dostupnosti u jednotlivých termínů apod.).

Bohužel, i Petru musíme odmítnout, protože takovýto web by byl na vytvoření mnohem náročnější a stál by mnohem více, než je naše jednotná cena za vytvoření stránek.

 

Jirka, majitel penzionu

Jirka vlastní rodinný penzion na Šumavě. Již mají svoje webové stránky, kde si zákazníci najdou kontaktní údaje (nejčastěji telefon), poté se s penzionem spojí a ověřují volnost pokojů ve vybraném termínu.

Jirka by od nás chtěl vytvořit jednoduchý rezervační systém, kde by návštěvníci hned viděli obsazenost pokojů.

Zde nastává podobný případ jako u Petry výše. Vytvoření rezervačního systému by bylo poměrně náročné a mnohem dražší. Navíc zasahovat do již vytvořeného webu může být často mnohem náročnější, než vytvořit web kompletně od základů.

Jirkův případ by se dal částečně vyřešit např. nějakým pluginem (doplňkem, rozšířením) do WordPressu, ale vždy by to byl nějaký kompromis, nikoliv vytvoření na míru. A pokud nemůžeme našemu zákazníkovi dát přesně to, co si přeje, tak to raději řekneme na rovinu a do spolupráce se nepouštíme.

 

Ozvěte se nám

Našli jste se v první skupině, tedy mezi těmi, pro které web rádi uděláme?

Případně si nejste stále jistí, jestli můžeme Vaše požadavky splnit nebo ne?

Nevadí. Napište nám. Řekněte, co od webu požadujete a co by měl umět a my Vám rovnou řekneme, jestli jsme pro Vás vhodným partnerem.